...


Spotkałem wesołe i hoże siedemnastoletnie dziewczę na pobliskiej łące. Pasała krowy i nie miała zębów. Po usłyszeniu mojej opowieści o pięknej hrabiance, zakochanym elfim żołnierzu i złym hrabim, torturach i sadyzmie, sodomii i zdradzie zapłakała rzewnymi łzami, aż mi się żal jej zrobiło i postanowiłem ją pocieszyć. Pocieszyłem ją trzy razy i wtedy otworzyła mi się rana na szyi.


– Panowie raczą żartować. Tak, rzeczywiście chłopak wpadł na mnie. Ale nic nie mówił o żadnej informacji – zabełkotałam niewyraźnie. Mój język stanął kołkiem. To nie były słowa, które chciałam powiedzieć. Równocześnie zauważyłem, że ja WIEM, że węzeł zawiązany na moich rękach nazywa się „podwójna Halina”, że wiem jak się z niego wysupłać, oraz że moje ręce już tą akcję zaczęły.


„No to ładna kabała” – pomyślałem. Nie było jednak czasu na rozważania (...) W kilka sekund znalazłem się tuż obok trzech nieznanych mi postaci. Kimkolwiek byli, to nie oni stanowili w tej chwili podstawowe źródło kłopotów. Wymierzyłem kuszę i bełt utkwił głęboko w udzie jednego z jeźdźców ścigających Jurka. Jeździec krzyknął i szarpnął uprząż; po chwili leżał na trawie. Drugi nie czekając na swoją kolej skręcił i okrążając nas szerokim łukiem zawrócił do miasta.


Otrzeźwiło mnie zimne powietrze na zewnątrz. Rozejrzałem się wokół. Przy końcu uliczki majaczyło kilka ciemnych postaci. Ruszyłem w ich stronę, starając się poruszać jak najciszej. Byli jeszcze w odległości dobrych kilkudziesięciu kroków kiedy skręcili w jedną z bocznych ulic. Przyspieszyłem kroku. Przeczucie nie zawiodło mnie i tym razem, trzech oprychów najwyraźniej usiłowało zabić człowieka, który był z nimi w spelunce. Stali tam wszyscy z nożami w rękach, otaczając niewielkiego mężczyznę.


Podstawowym systemem używanym do prowadzenia gry jest Zdrowy Rozsądek[tm] WC oraz grających. W sytuacjach wymagających rozstrzygnięcia skuteczności czarów, wyniku starcia w walce, ważnych testów umięjętności stosuję mechanikę GURPSa (pewnie też TM ;) rozszerzoną o zasady z dodatków Fantasy oraz Magic.

Gracze nie mają wiele do czynienia z mechaniką, ale ponieważ mają swoje karty postaci i widnieją na nich magiczne numerki, zamieszczam niniejszym ekstrakt z mechaniki (GURPS lite) w formacie pdf. Kopyrajty i autorzy tego pożytecznego 'streszczenia' podani są wewnątrz ciała dokumentu.